Case 4
Een eigen poetsmiddel én leuk relatiegeschenk voor een toonaangevend schoonmaakbedrijf
Voor een schoonmaakbedrijf zijn goede poetsmiddelen natuurlijk cruciaal. We hielpen een toonaangevende reinigingsfirma in private labeling aan een eigen poetsmiddel dat beter werkt dan het product dat ze eerst gebruikten en dat ze bovendien als relatiegeschenk geven aan hun klanten.
Zware vervuiling en strepen
De poetsfirma in kwestie is vrij uitzonderlijk in de projecten die ze aanpakken. Zo gaan ze niet alleen bij bedrijven poetsen, maar nemen ze ook bouwwerven onder handen. Meestal wordt een nieuwbouw gewoon opgeleverd en moet de eigenaar zelf aan de slag met emmer en dweil, maar onze klant biedt bouwbedrijven een speciale poetsservice aan, zodat zij elk nieuwbouwproject proper kunnen achterlaten.
Een klassiek schoonmaakbedrijf is voor dit type opdrachten meestal niet uitgerust, omdat het gaat om behoorlijk zware vervuiling die moet worden weggewerkt, zoals mortelresten op de ramen. Het spreekt voor zich dat de poetsvrouwen en -mannen, zeker in deze context, nood hebben aan kwalitatieve producten, en die had onze klant jammer genoeg nog niet gevonden. Zo liet de reiniger die het team gebruikte strepen achter op ramen en donkere oppervlakken.
De perfecte cleaner
We gaven de klant een paar stalen en gingen met een team naar een nieuwbouwappartement om onze cleaner te testen en ter plaatse advies te geven over de meest geschikte concentratie voor lichte en zwaardere vervuilingen. Ons product is namelijk beschikbaar in een geconcentreerde en een verdunde vorm. Ondanks het feit dat onze cleaner zelfs voor hele vuile omstandigheden dé oplossing biedt, zitten er geen bijtende bestanddelen in. Op het etiket prijken dan ook geen gevarentekens.
Het personeel was in de wolken. Niet alleen vermeden ze de strepen en vlekken die ze bij hun vorige product zo storend vonden; onze cleaner doet tegelijk dienst als een ontvetter, en dat is op bouwwerven zeker geen overbodige luxe. Tot slot kan het poetsteam de sterkte van ons product makkelijk aanpassen aan hoe vuil de ruimte is.
Geur op maat van de klant
Het enige ‘probleem’ met onze cleaner was dat hij geen geur achterliet. Onze klant vond het belangrijk dat zijn klanten bij het binnenkomen in een pas gepoetste ruimte dat meteen aan de frisse geur zouden merken. In samenspraak met hem voegden we een gepaste geur (‘ecofresh’) toe aan zowel de geconcentreerde als de ready-to-use cleaner.
Cleaner als relatiegeschenk
Het schoonmaakbedrijf gebruikt nu onze professionele cleaner onder private label, zodat het zijn eigen poetsproduct heeft, wat een bijzonder professionele uitstraling garandeert. Bovendien doet het product dienst als relatiegeschenk om (toekomstige) klanten mee te verrassen. Onze klant is duidelijk tevreden – en wij dus ook.