Case 1
Private labeling voor marktleider in werkkledij en -schoenen
Werkkledij en werkschoenen moeten tegen een stootje kunnen, ook na heel wat draag- en wasbeurten. Vanuit de nood aan die extra bescherming, klopte een Belgische marktleider in werkkleding en -schoenen zo’n drie jaar geleden bij ons aan. Dit merk biedt sindsdien onze leer- en textielbeschermer aan onder private labeling, als aftersales-product. Lees meer over deze mooie samenwerking, die het complete plaatje bestrijkt van productlevering tot branding.
Demonstratie ter plaatse
Tijdens hun zoektocht naar een bijkomende beschermlaag voor hun werkkledij en -schoenen, stootte onze klant op heel wat online verkooppunten. Jammer genoeg deden hun producten niet wat ze beloofden, of waren de makers maar moeilijk bereikbaar. Nadat ze contact met ons zochten, pakten wij het resoluut anders aan. We gingen effectief ter plaatse om te kijken wat de noden waren én om onze leer- en textielbeschermer te demonstreren op een schoen. Het product werkte onmiddellijk en viel in de smaak bij de zaakvoerster: het beschermt niet alleen optimaal, maar laat het textiel en leer ademen.
Om extra tests mogelijk te maken, lieten we een aantal stalen achter bij de teamleden, die het product op allerlei soorten stoffen en items uitprobeerden, zoals de werkbroeken. Opnieuw was het effect helemaal naar wens. De knoop was dan ook snel doorgehakt: ze wilden met ons in zee.
Traject rond branding
Voor deze klant mochten we niet alleen een product leveren, maar ook het volledige traject rond branding opstarten. Het team was bijvoorbeeld op zoek naar een robuustere spuitbus dan de fles waarin wij onze textielbeschermer standaard verpakken. We hebben een aantal soorten flessen gevuld en aangeboden, waarna zij het design uitkozen waar ze zich het meest toe aangetrokken voelden.
We werkten bovendien nauw samen om het product goed in de markt te zetten. Onze klant stond in voor het ontwerp van het etiket, en wij namen de specifieke inhoud ervan voor onze rekening. Dat betekende onder meer dat we alle informatie in bijna tien verschillende talen lieten vertalen en rekening hielden met de verschillende wettelijke vereisten. Onze klant exporteert namelijk naar een zeventiental landen, en in al die landen biedt het nu onze textielbeschermer aan als naservice in de doe-het-zelfzaken.
Kwaliteit en snelheid
Wat deze marktleider in werkkledij en -schoenen vooral wist te appreciëren? Ten eerste: de superieure kwaliteit van ons product. En ten tweede: de snelheid waarmee we konden schakelen. Amper een maand na ons eerste bezoek op de werkvloer stond de samenwerking al op poten. En die loopt als een trein, want we mogen regelmatig een paar duizend flessen bijleveren. Wordt dus ongetwijfeld nog vervolgd!