Case 3
Hoe we een gekende ramenfabrikant hielpen besparen
Fabrikanten van aluminium ramen gebruiken lijm om hun kaders samen te stellen. Die lijm blijft vaak achter op de profielen, en moet dan natuurlijk weer weggepoetst worden. Een gekende ramenproducent nam contact met ons op, omdat hij nieuwsgierig was naar de mogelijkheden van onze lijmverwijderaar. Ontdek hoe we hem heel wat geld hielpen besparen met ons premium product.
Lijmverwijderaar: de vereisten
Dat er lijmresten op de raamkaders achterblijven valt niet te vermijden. Om die weg te krijgen, heb je een lijmverwijderaar nodig die ten eerste de kleur van het aluminium niet aantast. De lijmresten zitten namelijk niet op het hele profiel, maar enkel in de hoeken. Wanneer je die hoeken met een lijmverwijderaar schoonmaakt, is het uiteraard niet de bedoeling dat er een kleurverschil optreedt met de rest van het raamkader. Ten tweede is het natuurlijk cruciaal dat de lijmverwijderaar geen krassen maakt. Het product dat onze klant gebruikte voordat hij met ons in zee ging, voldeed wel aan die vereisten, maar was enorm prijzig. Daarom wou hij onze lijmverwijderaar eens uittesten.
Perfect resultaat
Vanuit onze samenwerking met Honda Europe vermoedden we dat onze lijmverwijderaar aan alle vereisten zou voldoen. Op de lak van de auto’s veroorzaakte ons product namelijk ook geen krassen of verkleuringen. Om absoluut zeker te zijn, gingen we ter plaatse testen bij de ramenfabrikant. We zijn er rotsvast van overtuigd dat zo’n persoonlijke insteek beter werkt dan stalen met de post opsturen. Door een bezoek op de werkvloer kunnen we bijvoorbeeld meer uitleg geven en tonen hoe je ons product het beste gebruikt. En die aanpak loonde de moeite, want al na enkele tests zagen de zaakvoerder en twee van zijn werknemers dat onze lijmverwijderaar het effectief perfect deed op de aluminium profielen. Het team was aangenaam verrast.
Goede én goedkopere oplossing
Niet alleen bleek onze lijmverwijderaar even goed te werken als het product dat de ramenfabrikant tot dan toe inzette: onze oplossing was ook nog eens een derde goedkoper! Na het gebruik van een lijmverwijderaar – zowel de onze als het product dat de klant eerst kocht – blijft er een film achter. Nu poetst de ramenfabrikant deze film weg met onze professional cleaner, en is hij met de combinatie van deze twee ART-producten nog minder geld kwijt dan met enkel de lijmverwijderaar die hij oorspronkelijk gebruikte. Een mooie winst, dus.
Cleaner als naservice
Onze klant verkoopt onze professionele cleaner nu zelfs aan zijn klanten als naservice. Hij geeft vijfentwintig jaar garantie op zijn ramen, op voorwaarde dat zijn klanten ze correct onderhouden – met de premium producten die hij hen aanraadt en verkoopt, zoals onze cleaner. Het bedrijf bestaat al meer dan een kwarteeuw, en heeft nu niet alleen geld kunnen uitsparen, maar ook zijn aanbod en service naar zijn klanten kunnen perfectioneren. Iets om trots op te zijn!